Gepersonaliseerde Digitale Strategie

Digitale strategie

Het is belangrijk dat je bedrijf een uitgekiende strategie heeft hoe je jezelf digitaal wil positioneren en naar buiten brengen. Wie is je doelpubliek? Waar bevinden ze zich online? En vooral hoe ga jij ze bereiken?

Wij stippelen samen met jou een gedetailleerde roadmap uit om je doelstellingen te bereiken. We vertrekken vanuit de huidige situatie en stellen samen onder andere duidelijke doelen op, ontwerpen buyer persona's en definiëren de customer journey. Verder is het noodzakelijk dat we nadenken over de digitale transformatie; dit betekent dat we de huidige processen, way of work, marketing methodes etc. onder de loep nemen en kijken of deze relevant zijn en/of kunnen geoptimaliseerd worden.

Een digitaal marketing project bestaat uit: audit van de huidige situatie, een analyse van de website/webshop, bespreken van de doelgroep & customer journey, deepdive in content, mail, analytics, social media kanalen, etc.

Wat kan je verwachten?

Deze audit start 1 op 1, we gaan samen met de marketing verantwoordelijke door de website, analytics, social media, mail etc. We nemen alles grondig onder de loep, analyseren en evalueren. Tijdens de kick-off bespreken we de digitale marketingdoelstellingen die je wilt bereiken, we leggen alle scenario’s op tafel en bekijken waar de groeimogelijkheden zijn. Nog niet duidelijk wie je ideale klant of prospect is? Geen zorgen, wij gaan op zoek naar wie je doelgroep echt is en met welke boodschappen we hen best kunnen bereiken. Voor deze kick-off dient er min. 3u vrijgehouden te worden.

Daarna gaat Webwaves aan de slag. We werken een volledig strategie om je doelstellingen te bereiken en brengen alle digitale touchpoints in kaart die hiervoor noodzakelijk zijn (search/social/advertenties/mail). Indien er bepaalde aanpassingen aan de website zouden moeten gebeuren, maken we een hands-on actieplan op voor de developer. We leveren onze audit persoonlijk op, dat wil zeggen dat we samen met jou door het plan gaan en duidelijk alles verantwoorden. Met ons plan kan je dus stap voor stap aan de slag, indien gewenst begeleiden we u ook verder om de audit uit te voeren.

Ok what's next?

Indien gewenst kan een digitale marketing audit de start zijn van een langdurige samenwerking waarbij de audit omzetten in realiteit. Ga je liever zelf aan de slag of heb je al een digitale partner? Geen probleem, jij kiest zelf wat je nodig hebt.