We are your
digital solution

Digitale strategie

Het is belangrijk dat je bedrijf een uitgekiende strategie heeft hoe je jezelf digitaal wil positioneren en naar buiten brengen. Wie is je doelpubliek? Waar bevinden ze zich online? En vooral hoe ga jij ze bereiken?

Wij stippelen samen met jou een gedetailleerde roadmap uit om je doelstellingen te bereiken. We vertrekken vanuit de huidige situatie en stellen samen onder andere duidelijke doelen op, ontwerpen buyer persona’s en definiëren de customer journey. Verder is het noodzakelijk dat we nadenken over de digitale transformatie; dit betekent dat we de huidige processen, way of work, marketing methodes etc. onder de loep nemen en kijken of deze relevant zijn en/of kunnen geoptimaliseerd worden.

Een digitaal transformatie project kan bv. bestaan uit: audits, een nieuwe website, een webshop, marketing automation, content strategie, performance marketing of een duidelijke rapportage.

Webwaves - digitale marketing
null

Bekijk onze audits

Til jouw digitale marketing naar de next wave met onze gepersonaliseerde audits.
Bekijk aanbod
null

Bekijk onze opleidingen

Til je bedrijf naar de next digital wave met onze gepersonaliseerde opleidingen.
Bekijk aanbod

Digitale marketing

Vandaag zijn er een brede waaier aan mogelijkheden om je doelgroep naar je website te sturen. Door middel van afgelijnde campagnes, duidelijke analyses en optimalisaties bereiken wij uw vooropgestelde doelstellingen.

Hoe pakken we dit aan?

De volgende vier-stappen methodologie bezorgt jouw betere resultaten:

– Bij een intake gesprek bespreken we wat je écht wilt bereiken en hoe we daar met behulp van een duidelijke strategie gaan raken.

– We analyseren kritisch wat er momenteel beschikbaar is en lijsten zowel quick wins op als optimalisaties op lange termijn.

– We werken een persoonlijk samenwerkingsvoorstel uit, hierin gaan we ver zodat je een duidelijk beeld krijgt wat er digitaal allemaal mogelijk is voor jouw bedrijf. Daarna bekijken samen hoe en op welke termijn we dit gaan inzetten.

– Tijdens onze sprints bespreken we de huidige situatie en prestaties. Plus we denken steeds aan de next wave.

Search advertising

Met search engine advertising (SEA) trek je relevant zoekverkeer aan voor je bedrijf door middel van advertenties. Deze advertenties verschijnen in de zoekresultaten van een zoekmachine, meestal Google of Bing.

Social media advertising

Door organische kanalen te combineren met sociale media-advertenties kun je jouw doelgroep vaker en effectiever bereiken. Met krachtige en persoonlijke content speel je in op wat jouw doelgroep aanspreekt. Of het nu gaat om Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest, X of LinkedIn, we onderzoeken waar jouw publiek actief is en hoe we ze het beste kunnen bereiken.

Display advertising

Display advertising, oftewel adverteren met banners op websites, apps en social media, blijft relevant. Ondanks hun reputatie en de opkomst van ad blockers, hebben banners nog steeds sterke voordelen. Deze advertentievorm kan, mits een doordachte strategie en budgetverdeling, een waardevolle rol spelen in de marketingmix van veel merken.

Video advertising

Video is de toekomst en kan dé kern van je digitale marketingstrategie worden. Dit vraagt om een specifieke aanpak, waarbij niet alleen de verspreiding maar vooral de inhoud van je video van belang is. Je video moet pakkend en kort zijn om de aandacht te grijpen en vast te houden.

Programmatic advertising

Programmatic advertising biedt een breed scala aan mogelijkheden. Hiermee kun je webbanners, video’s, native en audiocontent verspreiden via diverse kanalen, zoals display, video, audio, tv en digital out of home. In plaats van afhankelijk te zijn van speciale mediabureaus, kun je met programmatic zelf campagnes beheren. Dit geeft je meer vrijheid en controle over je mediabuying.

Marketplaces

Wil je je product direct aan een groot publiek tonen? Overweeg dan platformen zoals Amazon, Bol.com, Etsy, etc. Zo kun je zonder eigen website starten met e-commerce. Kies een marketplace die past bij jouw wensen qua bereik, verkoopmodel, concurrentie en gebruiksgemak en je bent vertrokken.

Website design

Webwaves begeleidt je bij het volledige traject van een websiteontwikkeling, specifieke tool, app of website optimalisatie van je bestaande website.

Een gebruiksvriendelijke, responsive, conversie gerichte website is noodzakelijk om je digitale strategie kracht bij te zetten. Door onze gestructureerde aanpak zijn wij in staat om jou online aanwezigheid te optimaliseren wat resulteert in hogere conversie ratio’s, meer leads of meer sales.

– Tijdens een kick-off bespreken we de huidige situatie. Gaan we voor een gloednieuwe website, kunnen we de huidige website optimaliseren of creëren we een nieuw platform. Er komt steeds veel kijken bij een website, daarom begeleiden wij jou van A tot Z bij copy, design, vertalingen, keuze van integraties, CMS & development.

– De besproken punten worden gebundeld in een technische analyse en een plan van aanpak zodat iedereen duidelijk weet wat verwacht wordt en binnen welke termijn.

– D.m.v. wireframes kunnen we de content en copy structureren. Wireframes verhogen de efficiëntie tijdens de ontwikkelingsfase.

– Tijdens de designfase implementeren we jouw look & feel in de website. De visuele online identiteit kan al voor handen zijn of wordt samen bepaalt.

– Eénmaal alle puntjes op de i zijn gezet, start de development fase. Dit kan door Webwaves gebeuren of je eigen developer. Als wij development voorzien, gebeurt dit agile, dit betekent dat we frequent een voorbeeld van de website doorsturen tijdens de ontwikkeling en je eventueel nog kan bijsturen.

– Na een finale quality control lanceren we de website. Maar een nieuwe website online zetten alleen, zorgt niet voor een toestroom van bezoekers. Het is belangrijk te worden met verschillende online touchpoints of promo campagnes om tot het gewenste resultaat te komen.

– Een website moet regelmatig geüpdatet worden en gemonitord. Het is belangrijk je website goed te onderhouden voor optimaal resultaat.

SEO optimalisatie

SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie, richt zich op het behalen van een zo hoog mogelijke positie in de zoekresultaten. Het doel is om op een organische manier beter zichtbaar te worden, zonder extra kosten. Hierbij streef je naar de best mogelijke positie in Google, Bing, Yahoo! en andere zoekmachines. Kortom, SEO helpt je om online beter gevonden te worden.

User Experience optimalisatie

Je advertentiekanalen presteren optimaal als de gebruikerservaring op je website goed is. Kan de gebruiker makkelijk antwoorden vinden en vlot navigeren? Leid je website hen naar de juiste conversiepunten? Door voortdurend te werken aan conversieoptimalisatie, verhoog je de conversieratio aanzienlijk. Controleer daarom regelmatig met echte gebruikersdata of de flow en ervaring nog optimaal zijn.

Training & Consultancy

Wil je zelf of je werknemers een boost geven in digitale marketing? Wij bieden een variatie aan online of in-house opleidingen aan die je de nodige tools in handen geven om jouw digitale marketing volledig te begrijpen of te optimaliseren. Leer jezelf of je werknemers het kneepjes van het vak. Of kies voor een growth strategy membership.

Zoek je een expert om je ideeën of strategie met te overlopen. Geen probleem, wij komen langs en lossen samen al je digitale problemen op. Kies voor een coaching op maat van jouw bedrijf.

Webwaves - digitale marketing
null

Bekijk onze audits

Til jouw digitale marketing naar de next wave met onze gepersonaliseerde audits.
Bekijk aanbod
null

Bekijk onze opleidingen

Til je bedrijf naar de next digital wave met onze gepersonaliseerde opleidingen.
Bekijk aanbod

It's time for your next digital wave!